Heritage, education and social justice

Full description

Bibliographic Details
Statement of responsibility:Veysel Apaydin
Main Author: Apaydin, Veysel (Author)
Format: eBook
Language:English
Published: Cambridge : Cambridge University Press, 2022
Physical Description:1 online resource (89 pages) : digital, PDF file(s).
Series:Cambridge elements. Elements in critical heritage studies
ISBN:9781009052351 (ebook) ; 9781009055543 (paperback)
Subjects (LCSH):
External Sources:lizenzpflichtig
Other Editions:Erscheint auch als (Druck-Ausgabe)
LEADER 01000cam a22002652 4500
001 1827893478
003 DE-627
005 20240229090156.0
007 cr uuu---uuuuu
008 221219s2022 xx |||||o 00| ||eng c
020 |a 9781009052351  |c ebook  |9 978-1-009-05235-1 
020 |a 9781009055543  |c paperback  |9 978-1-009-05554-3 
024 7 |a 10.1017/9781009052351  |2 doi 
035 |a (DE-627)1827893478 
035 |a (DE-599)KEP083415092 
035 |a (OCoLC)1356304225 
035 |a (CUP)CR9781009052351 
035 |a (EBP)083415092 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a eng 
082 0 |a 363.6/9  |2 23 
100 1 |a Apaydin, Veysel  |e verfasserin  |4 aut 
245 1 0 |a Heritage, education and social justice  |c Veysel Apaydin 
264 1 |a Cambridge  |b Cambridge University Press  |c 2022 
300 |a 1 online resource (89 pages)  |b digital, PDF file(s). 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 0 |a Cambridge elements. Elements in critical heritage studies 
500 |a Title from publisher's bibliographic system (viewed on 22 Nov 2022) 
520 |a This research examines how museums and heritage sites can embrace a social justice approach to tackle inequalities and how they can empower disadvantaged groups to take an equal benefit from cultural resources. This Element argues that heritage institutions can use their collections of material culture more effectively to respond to social issues, and examines how they can promote equal access to resources for all people, regardless of their backgrounds. This research examines heritage and museum practices, ranging from critical and democratic approaches to authoritarian practices to expose the pitfalls and potentials therein. By analysing case studies, examining institutions' current efforts and suggesting opportunities for further development with regard to social justice, this Element argues that heritage sites and museums have great potential to tackle social issues and to create a platform for the equal redistribution of cultural resources, the recognition of diversities and the representation of diverse voices. 
650 0 |a Cultural property  |x Protection  |x Social aspects 
650 0 |a Historic sites  |x Management  |x Social aspects 
650 0 |a Museums  |x Management  |x Social aspects 
650 0 |a Museums and community 
650 0 |a Museums and minorities 
776 1 |z 9781009055543 
776 0 8 |i Erscheint auch als  |n Druck-Ausgabe  |z 9781009055543 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1017/9781009052351  |m X:CUP  |x Resolving-System  |z lizenzpflichtig 
912 |a ZDB-20-CHS 
912 |a ZDB-20-CBO 
912 |a ZDB-20-CBL 
912 |a GBV_ILN_11 
912 |a ISIL_DE-1a 
912 |a SYSFLAG_1 
912 |a GBV_KXP 
912 |a GBV_ILN_21 
912 |a ISIL_DE-46 
912 |a GBV_ILN_62 
912 |a ISIL_DE-28 
912 |a GBV_ILN_65 
912 |a ISIL_DE-3 
912 |a GBV_ILN_72 
912 |a ISIL_DE-35 
912 |a GBV_ILN_100 
912 |a ISIL_DE-Ma9 
912 |a GBV_ILN_110 
912 |a ISIL_DE-Luen4 
912 |a GBV_ILN_120 
912 |a ISIL_DE-715 
912 |a GBV_ILN_2001 
912 |a ISIL_DE-21 
912 |a GBV_ILN_2008 
912 |a ISIL_DE-24 
912 |a GBV_ILN_2024 
912 |a ISIL_DE-B208 
912 |a GBV_ILN_2470 
912 |a ISIL_DE-615 
912 |a ISIL_DE-F197 
951 |a BO 
953 |2 045F  |a 363.6/9 
980 |2 11  |1 01  |x 0001  |b 4241015859  |c 00  |f 5:REMOTE  |d --%%--  |e s  |j --%%--  |h EBA  |k Temporär im Bestand der Staatsbibliothek  |y k  |z 23-12-22 
980 |2 21  |1 01  |x 0046  |b 425021852X  |h ebm  |k Freie Nutzung im Campusnetz der Universitaet und der Hochschulen im Lande Bremen  |y zza  |z 20-01-23 
980 |2 62  |1 01  |x 0028  |b 4250231372  |h OLR-Cambridge-EBS  |k Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Die Weitergabe an Dritte sowie systematisches Downloaden sind untersagt.  |k Temporär im Bestand der UB Rostock  |y z  |z 20-01-23 
980 |2 65  |1 01  |x 0003  |b 4250233987  |h Cambridge-Full  |k Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Die Weitergabe an Dritte sowie systematisches Downloaden sind untersagt.  |y z  |z 20-01-23 
980 |2 72  |1 01  |x 0035  |b 4293918507  |h OLR-ZDB-20-CHS  |k Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Die Weitergabe an Dritte sowie systematisches Downloaden sind untersagt.  |y z  |z 21-03-23 
980 |2 100  |1 01  |x 3100  |b 4375358254  |c 09  |f --%%--  |d eBook Cambridge  |e --%%--  |j --%%--  |h OLR-Cambridge-EBA  |k Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Keine Weitergabe an Dritte. Kein systematisches Downloaden durch Robots.  |y z  |z 12-09-23 
980 |2 110  |1 01  |x 3110  |b 4371923704  |h OLR-CAMBRIDGE-EBS  |k Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Keine Weitergabe an Dritte. Kein systematisches Downloaden durch Robots  |k Volltextzugriff nur für berechtigte Personen über das Campusnetz  |y z  |z 31-08-23 
980 |2 120  |1 01  |x 0715  |b 4274554538  |c 00  |f --%%--  |d --%%--  |e g  |j --%%--  |h alma  |y z  |z 18-02-23 
980 |2 2001  |1 01  |x DE-21  |b 4446781723  |c 00  |f --%%--  |d --%%--  |e --%%--  |j kp  |y l01  |z 03-01-24 
980 |2 2008  |1 01  |x DE-24  |b 4447511363  |c 00  |f --%%--  |d --%%--  |e --%%--  |j n  |k *** Volltext-Zugang für registrierte Benutzer in der Bibliothek und von außen  |y l01  |z 04-01-24 
980 |2 2024  |1 01  |x DE-B208  |b 449413130X  |c 00  |f --%%--  |d --%%--  |e --%%--  |j n  |k Zugriff nur aus dem Institutsnetz  |y l01  |z 29-02-24 
980 |2 2470  |1 01  |x DE-615  |b 4289195806  |c 00  |f --%%--  |d E-Book CUP HSFK  |e --%%--  |j n  |y l01  |z 13-03-23 
980 |2 2470  |1 02  |x DE-F197  |b 429059607X  |c 00  |f --%%--  |d E-Book CUP HSFK  |e --%%--  |j l  |y l02  |z 15-03-23 
981 |2 11  |1 01  |x 0001  |r http://erf.sbb.spk-berlin.de/han/1028400764/doi.org/10.1017/9781009052351 
981 |2 21  |1 01  |x 0046  |r https://doi.org/10.1017/9781009052351 
981 |2 62  |1 01  |x 0028  |r https://doi.org/10.1017/9781009052351 
981 |2 65  |1 01  |x 0003  |r https://doi.org/10.1017/9781009052351 
981 |2 72  |1 01  |x 0035  |r https://doi.org/10.1017/9781009052351 
981 |2 72  |1 01  |x 0035  |r http://hanproxy.gwlb.de/han/cc/doi.org/10.1017/9781009052351 
981 |2 100  |1 01  |x 3100  |r https://doi.org/10.1017/9781009052351 
981 |2 100  |1 01  |x 3100  |y für Uniangehörige: Zugang weltweit  |r http://han.med.uni-magdeburg.de/han/ebooks-cambridge-university-press/doi.org/10.1017/9781009052351 
981 |2 110  |1 01  |x 3110  |y E-Books (Cambridge University Press)  |r https://doi.org/10.1017/9781009052351 
981 |2 120  |1 01  |x 0715  |r http://49gbv-uob-primo.hosted.exlibrisgroup.com/openurl/49GBV_UOB/UOB_services_page?u.ignore_date_coverage=true&rft.mms_id=991016078908403501 
981 |2 2001  |1 01  |x DE-21  |r https://doi.org/10.1017/9781009052351 
981 |2 2008  |1 01  |x DE-24  |r https://han.wlb-stuttgart.de/han/eb-cambridge/doi.org/10.1017/9781009052351 
981 |2 2470  |1 01  |x DE-615  |r https://doi.org/10.1017/9781009052351 
982 |2 2001  |1 01  |x DE-21  |8 00  |s s  |a eBook-Cambridge-Gesamt-EBA-2024 
985 |2 11  |1 01  |x 0001  |a 1 E 6192 
985 |2 72  |1 01  |x 0035  |a ebk122 
995 |2 11  |1 01  |x 0001  |a EBA 
995 |2 11  |1 01  |x 0001  |a Cambridge University Press 
995 |2 21  |1 01  |x 0046  |a ebm 
995 |2 21  |1 01  |x 0046  |a ebook_2019_cup_ebs 
995 |2 62  |1 01  |x 0028  |a OLR-Cambridge-EBS 
995 |2 65  |1 01  |x 0003  |a Cambridge-Full 
995 |2 72  |1 01  |x 0035  |a OLR-ZDB-20-CHS 
995 |2 100  |1 01  |x 3100  |a OLR-Cambridge-EBA 
995 |2 110  |1 01  |x 3110  |a OLR-CAMBRIDGE-EBS 
995 |2 120  |1 01  |x 0715  |a alma