Untie to tie: koloniale Fragmente im Kontext Schule = Untie to tie : colonial fragments in school contexts

Bibliographic Details
Statement of responsibility:Aïcha Diallo, Annika Niemann, Miriam Shabafrouz (Hrsg./eds.)
Other Authors: Diallo, Aïcha (Editor) Niemann, Annika, 1976- (Editor) Shabafrouz, Miriam, 1980- (Editor) Bundeszentrale für Politische Bildung Institut für Auslandsbeziehungen Ifa-Galerie Berlin (Other)
Format: Book
Language:German
English
Published: Bonn : bpb Bundeszentrale für politische Bildung, [2021]
[Stuttgart], [2021]
Physical Description:315 Seiten : Illustrationen
Series:Zeitbilder
ISBN:9783838972039 (Hardcover)
FIV classifikation:
Subjects (GND):
Kritik ;
more...
Genre:
External Sources:Inhaltsverzeichnis
Other Editions:Erscheint auch als (Online-Ausgabe): Untie to tie . - Bonn : bpb Bundeszentrale für politische Bildung, 2022
Title Published by
"We need new learning material in school: more diverse, more critical of power asymmetries and colonialism" 2021
"Wer hat das Recht auf ein positives Imaginäres in Geschichte, Kunst und Erinnerung?": 2021
"Who has the right to a positive imaginary in history, art and memory?": 2021
"Wir brauchen neue Materialien in der Schule: diverser, machtkritischer und kolonialkritisch." 2021
Das ABC meines Privatlebens: 2021 Désert, Jean-Ulrick
The ABCs of my private life: 2021 Désert, Jean-Ulrick
Alkebu-Lan 1260 Ah: 2021 Cyon, Nikolaj Jesper
Alkebu-Lan 1260 Ah: 2021 Cyon, Nikolaj Jesper
Alles eine Frage der Darstellung: 2021 Hilal, Moshtari
An artist sets the curriculum: 2021
A brief history of mapping 2021 Hardy, Stacy, 1973-
Colonial fragments in school contexts 2021
Curriculum einer Künstlerin: 2021
Die Darstellung des Anderen [durchgestrichen]: 2021 Gomis, Saraya
Diagnose, Chronik und Kritik des Nichtsehens 2021
Diagnosis, chronicle and critique of a certain from of blindness 2021
Feeling numbers: 2021 Hummel, Claudia, 1970-
Gedenken an eine Mutter: 2021
Gefühlte Häufigkeiten: 2021 Hummel, Claudia, 1970-
The im_possible classroom: 2021
It's all a question of representation: 2021 Hilal, Moshtari
Koloniale Fragmente im Kontext Schule 2021
Eine kurze Geschichte des Kartierens 2021 Hardy, Stacy, 1973-
Memorial to a mother: 2021
Mit unseren eigenen Sprachen die Welt sehen: 2021
Presenting different: 2021
Racism, poverty and "development" in german textbooks 2021 Marmer, Elina
Rassismus, Armut und "Entwicklung in deutschen Schulbüchern 2021 Marmer, Elina
Remix der Nation: 2021 Hlasane, Rangoato
Remixing the nation: 2021 Hlasane, Rangoato
The representation of the other [strikethrough]: 2021 Gomis, Saraya
School uniforms in Senegal: 2021 Hentz, Devin
School: a white space 2021 Bönkost, Jule
Schuluniformen im Senegal: 2021 Hentz, Devin
Seeing the world though our languages: 2021
Eine Studie zweier Lieder 2021 Muyanga, Neo, 1974-
A study of two songs 2021 Muyanga, Neo, 1974-
Das un_mögliche Klassenzimmer: 2021
Unabgeschlossene Geschichte?: 2021 Haghighat, Leila
Unfinished histories?: 2021 Haghighat, Leila
Unterschiedliche Perspektiven auf das Jahr 1492 und seine Kontinuitäten sichtbar machen 2021
Untie to tie: 2021 Sebti, Alya
Untie to tie: 2021 Sebti, Alya
We've come a long way to be together: 2021 Kahlon, Rajkamal, 1974-
Weaving the torn fabric: 2021 Castro Varela, María do Mar, 1964-
Weisser Raum Schule 2021 Bönkost, Jule
Die zerrissene Textur verweben: 2021 Castro Varela, María do Mar, 1964-